vrijdag 12 april 2013

Genade voor Schuld!
melodie: Psalm 130

1. Als God Zijn recht zal nemen

op mij die Hij eens schiep,
dan kan ik hem niets geven,
mijn schuld is groot en diep.
Maar God zou God niet wezen,
als Hij mij daarin liet,
God wil het mij vergeven,
hoewel ik God verliet.
 

2. Ik kan God niet betalen
wat ik Hem schuldig ben,
door van Hem af te dwalen,
mijn Schepper heel niet ken.
God gaf mij Zijn geboden,
waarvoor geen dood bestond,
alleen door overtreden,
brak ik Gods trouw verbond.
 
3. God heeft Zichzelf gegeven
in Jezus Christus bloed,
waardoor ik weer kan leven,
God maakt het met mij goed.
Ik kan in Hem geloven,
weet nu waarvoor Hij leed,
'k zal  mijn God daarom  loven,
Hij die mijn schuld vergeeft!
 
4. O mens keer van uw wegen,
daar waar Uw God u mist.
Vraag Hem nu om vergeving,
Hij die uw schulden wist.
Laat door Zijn Woord u leiden,
wat u Zijn Geest  laat zien,
Dan zult u zich verblijden
doordat u Hem dan dient.
 
5. God zal aan u bewijzen,
hoe lief Hij u ook heeft.
In Jezus Christus lijden
zijn leven voor u geeft.
Genade zult u krijgen
door Zijn vergoten bloed,
van zond' en schuld bevrijden,
uw God weet wat Hij doet!

6. Barmhartig en genadig
ja dat is onze God.
Zijn goedheid is weldadig
Hij keert ons zondaars lot.
De doden zullen leven,
door t' Woord van Zijne kracht.
't Geloof van Hem verkregen,
bij die Zijn hulp verwacht.

7. Wij die in God geloven,
doen wat ons God nu leert.
Wij heffen 't hart naar boven,
Gods Geest heeft ons bekeerd.
Om naar Zijn wil te leven,
doen wij naar Gods gebod,
door Jezus ons gegeven.
Zo loven wij nu God!
Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten