maandag 1 april 2013

 
Verdwaald?
Jesaja 65
Ik ben gevonden van hen...
 
 
Het is mij geleerd;
jij bent onbekeerd.
Maar als ik dat ben,
wordt dat hier niet geaccepteerd
 maar ook niet omgekeerd.
 
Het is mij geleerd
te bidden en te danken
bij het eten,
ook voor en na het slapen.
God zou dat zegenen
en over mij waken.
Ben ik dat kwijt
aan het raken?
 
Het is mij geleerd
in Gods Woord te lezen.
Dat heb ik geprobeerd
maar het ging
steeds korter
en vlugger wezen.
 
Het is mij geleerd,
Jezus is de goede Herder,
maar ben ik wel in Zijn stal
raak ik hier niet steeds verder
in het steenachtig dal,
keert bij mij dan niet
 het schip de wal?
 
Het is mij geleerd
Jezus te volgen,
maar houd ik van mij niet
voor Hem verborgen
dat kwaad
wat door mij is gedaan?
 
Het is mij geleerd
te bukken en te buigen
ja, van Gods liefde te getuigen.
  maar hoe vaak
 hield ik mijn mond
toen er een spotter
naast mij stond?

Gods Geest heeft mij geleerd,
Ik ben het die jou bekeert.
Door Gods Zoon
aan het vloekhout te hangen,
maakt Hij hét
dat jij
naar jouw Vader
gaat verlangen!
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten