zondag 21 april 2013



Gebed


Laat mij Heer', hier minder worden,
dan wordt U steeds groter Heer',
Ook niet wijzer willen wezen
en niet staan naar meer en meer,
Blij zijn met genoeg te hebben,
aan Uw Woord en Geest alleen.
mij voor hoogmoed nu behoeden,
leven naar Uw toekomst heen.

 
Leer mij Heer', U nu te vragen,
of U mij de krachten geeft.
Om in tegenspoed te dragen,
waar U dan de hand in heeft.
Laat dan in mij duidelijk wezen,
wat mij daar mee wordt geleerd.
Door dan in Uw Woord te lezen,
hoe U mij daartoe bekeert.

 
Geef mij lust in het doorzoeken,
wat Uw wil met mij hier is,
niet door 't lezen van veel boeken,
waar mijn doel wordt in gemist.
Geef mij Heer verlichte ogen,
door Uw Geest en in Uw Woord.
Dan zal ik Uw Naam verhogen,
op U wachten ongestoord!




Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten