dinsdag 16 april 2013



Erf zonden?
Romeinen 5 en 6  aan dichter en lezer geschreven
 

God was er eerder dan ik,
wat Hij had dat kreeg ik van Hem.
Wil ik dat Hem verwijten,
door mijn eigen weg hier te gaan?
Dan zal ik nog moeten leren zwijgen,
want Hij kwam mij achter na,
Hij heeft mijn schuld weg doen dragen,
mijn zonden op Zijn Zoon gelegd,
 Hem aan het kruis laten slaan.


Ik heb van Adam meegenomen
zijn ongehoorzaamheid.
Hij zal nooit bij mij terug zijn gekomen,
maar dat wel in Zijn Zoon bereidt.
Wat ik niet kan en niet zal willen,
dat doet Zijn Geest
  mij in de tweede Adam* verstaan.
De zonden die ik van de eerste heb ge-erft,
is de reden dat ik in Hem sterf.
Daarvoor is Hij in mijn dood gegaan.


God was er eerder dan ik,
zonder Hem was ik hier niet bij.
Hij heeft mij bij mijn naam genoemd,
om Zijn verbond met mij te maken.
Heb ik in Zijn Naam geroemd,
mijn verwijten aan Hem doen staken?
Zijn Geest laat in mij duid'lijk weten
dat zonder Jezus Zijn Zoon,
ben ik in de eerste Adam gebleven!


God zegt; Ik zal zijn die Ik ben,
naast Hem is er geen ander.
Als ik Zijn Naam niet erken,
dan ben ik niet één van Hem,
gehoorzaam aan de verkeerde stem.
God heeft door Zijn Woord
en Geest gesproken;
   Die Mijn Liefde niet erkent, 
heeft met Mij nu reeds gebroken!


God was als de Eerste daar,
toen Zijn Zoon uit het graf ontwaakte,
ik hoor in Hem daarbij, dat is waar
nu 't ongeloof in mij staakte.
Hij, bekleed met Zijn kracht,
Hij heeft het volbracht.
Hij die mij bij de broeders verwacht,
mag ik als de Zijne herkennen.
Als Zijn 'erfenis' zal Hij
hen met mij bij God brengen!


Soli Deo Gloria  
  
* Gods Zoon Jezus Christus  

 
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten