zaterdag 20 april 2013


Niet uit te leggen...


Heer', ik hoef U niets te zeggen,
of nader uit te leggen,
dat ik U niet kan geven,
de waarde van mijn leven.
Want U heeft mij gezegd,
mij heel vaak uitgelegd;
wat U heeft gegeven,
voor de waarde van mijn leven.
Uw eigen Zoon niet gespaard,
maar mij Heer', hebt U wel bewaard,
Uw Wet en Waarheid,
uit genade, aan mij gegeven.


Heer', ik hoef U niet te zeggen
ik kan het ook niet uitleggen,
waarom ik U heb verlaten,
zonder Uw Geest 
zal ik niet tegen U kunnen praten,
laatstaan gehoorzaam doen,
wat U aan mij wel vraagt;
geloven dat U mijn schuld verzoend.
Uw Woord door Uw Geest gelezen,
daardoor heeft U mij geloof gegeven.


Heer', ik hoef U niet te zeggen,
waarom ik niet kan voldoen,
aan al Uw wetten,
die U mij alleen uit kan leggen,
waardoor ik niet zou sterven,
maar die doende eeuwig zal leven.
Wat in Uw Woord is gezet,
wordt door Uw Geest mij uitgelegd,
dat Uw Zoon voor mij dit deed,
wat ik nu, U gelovende, 
nooit meer vergeet!


Heer', ik kan alleen maar zeggen
hoe groot en machtig
U voor mij bent.
Dat U mij, die U niets uit kan leggen,
in mijn spiegelbeeld,
 Uw eigen Zoon herkent.
Door Hem kan ik Uw Naam belijden,
dat U door Uw grote Liefde
mij van al mijn onkunde
hebt willen bevrijden.
Eeuwig mag ik U, met grote roem,
door het vergoten bloed van Uw eigen Zoon, 
 dat voor Uw Rechterstoel doen!



Soli Deo Gloria!     
 
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten