woensdag 3 april 2013

 
Hoe groot en klein?
 
 
 
Hoe onbeschrijfelijk groot
is de Liefde die ik van God genoot,
in de openbaring van
Zijn Liefdesverklaring.
Nooit zou ik die kunnen verstaan
als Zijn Geest en Woord
 niet open waren gegaan.
dan had ik niet geweten
 wat God voor mij heeft gedaan.
 
 
Hoe onbeschrijfelijk groot
is God in Zijn geduld,
dit nog steeds na zoveel jaren
aan mij opnieuw nog wil verklaren.
Mijn zonden zou ik niet kunnen verstaan
als Gods wet niet was open gegaan
Nee het zou zonder geloof niet kunnen,
om mijn dood aan Christus te gunnen*.
 
 
Hoe onbeschrijfelijk klein
moet ik dan wel niet zijn.
die met het blote oog
 niet was te aanschouwen,
God mij toen reeds kende
op wie ik nu mag vertrouwen.
Al voor dat ik het licht zag,
ging Jezus voor mij
aan 't kruis, in de hel en 't graf.
 
 
Geen zondaar zonder God,
weet niets van zijn noodlottig lot,
Zijn ijdele verstand
houd hem aan zijn eigen hand,
waarop hij dan vertrouwt,
waardoor hij niet kan weten
hoeveel God van hem houdt.
O mens geeft Jezus maar uw schuld,
Hij heeft alleen Gods wet
 voor u en mij vervuld.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
* Markus 14:27-31


Geen opmerkingen:

Een reactie posten