zaterdag 1 maart 2014

 
 
Als is voorbij! 
 
 
 
 
Als ik met David
Gods wet niet heb overtreden,
dan versta ik Zijn Woord niet goed,
want waar Christus voor heeft geleden,
laat Zijn Woord en Geest mij zien,
dat ook ik zonden hebben moet.
 
 
 
Als ik met Petrus
niet met Jezus ben geweest,
zal de haan ook driemaal voor mij kraaien.
Maar zoals Jezus dat Hem vergeeft,
laat Hij Zijn Geest ook in mij waaien,
waardoor boete en berouw in mij leeft.
 
 
Als ik met Paulus,
Gods gemeente niet heb vervolgd,
dan zal ik geen onbekeerde wezen.
Maar God die mij in Christus borgt,
wil mij die zonden ook vergeven,
Hij is de God die voor mij zorgt.
 
 
Als ik met Judas niet beken,
mijn Heiland te hebben verraden,
dan ben ik net als hem,
van Gods gunst eeuwig verlaten.
Maar God laat mij in Christus zien,
dat Hij die straf voor mij heeft verdiend.
 
 
Als ik met de rijke jongeling
bedroefd mijn Verlosser verlaat,
vast zit aan al mijn geld en goed,
dan is het dat ik Gods genade verraad,
in het onachtzaam wezen van Zijn bloed,
waardoor Zijn gunst in genade mij verlaat.
 
 
Als wordt vaak te laat gebruikt,
bij verkeerd genomen besluiten,
als brengt mij niet tot een besluit,
waardoor het goed zal komen.
Geloof staat tegenover het als,
waardoor ik voor God kan komen.
 
 
Als is een woord wat de twijfel dient
om niet in mijn Heiland te geloven,
Gods Waarheid wordt oprecht geloofd
door Zijn wonderbare kracht van boven.
Het is zeker, dat Jezus mijn twijfel wegnam,
ik ben in Hem om Gods eer en dank daarvoor te betonen!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten