woensdag 12 maart 2014

 
 
Uw Waarheid...
 
 
Spreuken 30: 1-9

  
Uw Waarheid Heer'
is als een schitterend boeket van
 verschillende bloemen,
vol van geuren en kleuren,
die van Uw grote Liefde
voor mij, doen roemen.
 
 
 
Uw Waarheid Heer'
is nog heel veel meer
dan wat ik daaronder kan verstaan, 
laat staan die zou kunnen noemen.


Eertijds was mijn leven omkneld
door doornen en door distels,
waar binnenin mij de Satan
de waarheid met leugens verwisselde,
maar toen Uw Woord
en Geest, Uw Waarheid in mij sprak,
toen was het Uw Liefde 
die mijn ketenen van leugens doorbrak.
 
 
 
Uw Waarheid zo oneindig groot
kent geen leugens,
zo bent U Heer',
Gods Gunstgenoot,
die mijn zonden eens wegdroeg
op Uw waarheidsvleugels.
 
 
 
Uw Waarheid Heer'
laat U in geloof verstaan
bij hen die deze naar
Uw Woord en Geest hebben gedaan,
zelfs zonder dat zij het wisten,
want in Uw Waarheid
kunnen zij zich niet vergissen.
Zij hebben die door U verstaan
en daardoor U nagedaan.



Uw Waarheid zo oneindig groot,
verloste mij uit de grote nood
van zonden en ellende,
waar ik de verpakking wel van wist,
maar de inhoud nog niet kende.
Mijn leugens sloegen U aan het kruis,
Uw Waarheid van Liefde brengt mij
door Uw vergoten bloed 
naar het Vaderhuis.
 
 
 
 
Uw Waarheid Heer'
dat Gods Liefde is
van mijn allerhoogste Koning
door Woord en Geest aan mij verklaart,
daar heb ik mij niet meer in vergist,
mijn dank daarvoor zal zijn,
Gods eeuwige beloning!
 
 
 
Soli Deo Gloria!  
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten