zondag 30 maart 2014

 
 
 
Hoe anders is het zonder U?
 
 
 
Hoe onrechtvaardig is het beeld,
wat ons de wereld geeft.
Naast zoveel rijkdom, zoveel leed
onder ons, die nu op aarde leeft.

 
 
Hoe onrechtvaardig ben ik Heer',
wanneer U mij laat zien,
ja alle dagen telkens weer,
hoe rechtvaardig U hier heeft gediend.
 

 
Hoe arm en naakt kwam U hier aan,
die naast Uw Vader heeft gestaan,
om alles hier te gaan verliezen,
waardoor ik voor God nu kan bestaan.
 

 
U gaf alleen de eer aan God,
toen alle mensen Hem hebben verlaten,
zo keerde U ons tegenwerkend lot,
waardoor U door ons werd verraden.
 
 
 
Geen wieg, geen huis, geen graf,
werd U hier op aard gegeven,
een voederbak, een open hof en een geleend graf
daar heeft U Heer' en God in gelegen.
 
 
 
Dit alles om ons eeuwig bestaan
voor Gods eer te willen bewaren,
dat heeft U uit Liefde voor God en ons gedaan,
om Gods recht op ons te verklaren.

 
 
O Heer', hoe lang zal God de Vader
 ons nog verdragen,
mensen die hun eigen belangen
onder de mensen bijeen vergaren.


O God waarom toont U mij nog
 Uw eeuwig welbehagen?
Het is omdat U Liefde bent,
en daarom in Uw Zoon
mij ook als Uw kind erkent.
 
 
 
Soli Deo Gloria!
  
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten