vrijdag 14 maart 2014

 
 
Wee mij...
 
 
  
Wee mij als ik niet
van mijn Heer' getuig,
mijn God de allerhoogste Koning,
Die Zijn Liefde aan mij betuigt
aan het kruis voor mijn verschoning
van zonden waardoor Hij leed,
wee mij als ik Hem vergeet.
 
 
 
Wee mij als ik blijf zwijgen,
daar men Hem lastert en vloekt,
de grootste straf zal ik dan krijgen,
groter dan hen die Hem niet zoekt.
 
 
 
Wee mij als ik mijn Heiland niet ken,
zoals ook Petrus dat eens deed,
nu ik de waarheid daarover weet,
dat ik dan veel schuldiger ben.
 
 
 
Wee mij als ik niet
met blijdschap zal doen
wat mijn Heiland van mij vraagt,
getuige van Hem zijn
die mij verdraagt,
ben ik het niet waard,
dat Hij mijn schuld verzoent.
 
 
 
Wee mij, als ik voor eigenbelang
van het leven hier, dat mij liever is,
niet voor Hem kies,
 die mij gaf Zijn vergiffenis,
dan heb ik mij wel
 ten dode toe in Hem vergist.
 
 
 
Wee mij, die in Zijn Naam gedoopt
niet in dit leven op Hem hoopt,
hoe zal Hij mij dan kennen,
als ik mijn schuld
 niet bij Hem zou brengen?
 
 
 
 
Heer', laat mij Uw Liefde niet verachten,
maar levende getuige van U zijn,
zoals U recht heeft
om dat van mij te verwachten,
omdat U voor mij leed in vreselijke pijn.
Ja zelfs voor mij de dood in ging,
waarvoor ik U mijn Heer',
nu en eeuwig de lofzang zing!
 
 
Gezang 49
 
Jezus leven van mijn leven,
Jezus dood van mijn dood,
die voor mij U hebt gegeven,
in de bangste zielenood,
opdat ik niet hoop'loos sterve,
maar Uw heerlijkheid zou erven
duizend, duizend maal o Heer',
zij U daarvoor dank en eer!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten