dinsdag 11 maart 2014

 
 
 
Geloven als een kind!
 
 
 
Als kind leerde ik God bidden,
want God stond ver boven mij,
veel hoger dan mijn vader en mijn moeder,
maar als ik bad was Hij dichtbij.
 
 
 
Als kind leerde ik God bidden
het eerste als de dag begon,
geen dingen doen die niet mogen,
omdat dit bij God niet kon.
 
 
 
Als kind leerde ik God danken,
omdat Hij alles aan mij gaf,
ik leerde zingen met
aan Hem gewijde klanken,
die ik nu nog ken elke dag.
 
 
 
Als kind leerde men mij knielen,
eerbiedig om vergeving vragen
voor de dingen die God niet bevielen
en of Jezus mijn zonden weg zou dragen.
 
 
 
Bij het klimmen van de jaren
kwamen er bij mij veel vragen,
zou God voor mij nog wel bestaan,
ook had ik steeds meer kwaad gedaan.
 
 
Toen kwam er steeds meer twijfel,
over wat ik van God had geleerd,
de twijfel van mijn ouders
namen mijn Godsvertrouwen weg,
ze zeiden mij, wij zijn ook nog niet
 door God bekeerd.
 
 
Toch weet ik nu heel zeker,
dat Jezus Christus in mij leeft,
want Hij dronk voor mij de beker,
die God Hem gaf,
tot op de laatste druppel leeg!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
  
 
 
 
 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten