donderdag 6 maart 2014


 
 
De Maaltijd
van de Here! 

 

Het is de Here,
die mij alle keren
heeft uitgenodigd
 om te komen aan Zijn dis.
Dit dan tot eer van
Zijn gedachtenis.
Vind ik dat overbodig,
veracht ik dit verzoek,
dan is het voor mij wel nodig,
dat ik mijzelf
eens voorgoed vervloek. 

 

Het is de Here,
die nog alle keren,
geduldig op mij wacht.
Ondertussen wilt Hij mij leren,
dat ik Zijn roepstem
niet veracht.
Wie ben ik
dat Hij mij nodigt,
Nee dat is niet overbodig,
dat geeft mijn geloof,
in Hem,
 de nodige troost en kracht. 

 

Het is de Here,
die tot mij zegt,
Zie alle dingen zijn gereed.
Zodat ik niet kan zeggen,
eerst dit of dat,
maar dat ik dat nu weet.
Het is niet mijn kracht
om op te staan,
Hij heeft dat door Zijn liefde
in mij gewekt
om tot Hem te kunnen gaan.

 

Het is de Here,
die voor mij stierf,
Het heil voor mij
aan het kruis verwierf!
Wat laat mij blijven zitten,
was dat niet genoeg?
Hij legt mij op de lippen
Zijn lichaam als teken,
wat Hij als het mijne droeg.
Zijn bloed als teken drinken,
dat Hij voor mij vergoot.
Is dat voor mij niet genoeg,
ben ik dan niet
Zijn gunstgenoot? 

 

Het is de Here,
die mij de voeten wast.
De tegenstand
in mij wilt keren,
en met Zijn hand
mij de voeten wast.
Zal ik Hem tegenspreken
die Lieflijk is en goed,
Zijn lichaam
voor mij liet breken,
mijn schulden waste
     in Zijn vergoten bloed?

 

Het is de Here,
die ons samen wenkt,
Kom o kom toch,
tot Hem die ons
het wonder van
Zijn genade schenkt.
Het is Zijn Geest
die ons allen roept
te komen tot
dit Zijn grote feest.
Aanschouw en proef
Zijn wonderbare kracht
en luister naar Zijn woord
 vanaf het kruis,
Hét is volbracht!
 

Hét is God Drie-enig
die niet eeuwig
op ons komen wacht!
 

Soli Deo Gloria!

 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten