vrijdag 28 maart 2014

 
 
 
Steeds weer en meer!
 
 
 
Steeds weer en meer
laat ik blijken
dat ik niet op het beeld van mijn Heer'
maar op Adams beeld moet lijken,
juist dan, wanneer ik over mijn ouders klaag
komt zijn beeld bij mij helder voor
bij elk antwoord en bij elke vraag.
 
 
 
Steeds weer en meer
laat mijn Heer' mij blijken,
waarom ik toch juist daarom
op Hem mag lijken,
want Hij nam op Zijn Vaders bevel,
dat beeld van mij over, dat blijkt nu wel
als Hij steeds maar naar mij blijft kijken.
 
 
 
Steeds weer en meer
laat Hij door Zijn Geest mij zien,
zijn kruis wat ik heb verdiend,
waarvoor Hij wel moest komen,
wil dat van mij worden weggenomen.
Dat is de liefde van mijn Heer'
ja dat zie ik nu steeds weer en meer.
 
 
 
Steeds weer en meer
laat Zijn Geest mij Zijn Woord verstaan,
hoe ik mijn schuld probeer af te schuiven
naar wat mijn ouders hebben gedaan,
de vergelijking daarmee probeer weg te wuiven.
Terwijl ik weet dat zij voor mij hebben gebeden,
wetende dat mijn Heer' ook voor mij heeft geleden.
 
 
 
Steeds weer en meer
moet ik mij schamen
voor mijn schulden die er echt zijn,
zomaar niet Jezus verzoenend bloed wilde beamen,
want die waste ik liever zelf via de zonden van mijn ouders rein.
Maar ik weet nu dat Jezus dat voor mij deed,
en beaam ik Gods Liefde voor mij,
die in Jezus verzoenend sterven mij nooit meer vergeet!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten