zaterdag 29 maart 2014



Zelfkennis!


lezen Joh. 13 en 18

Ben ik het Heer'
vroegen zijn leerlingen Hem,
die de verrader van U ben,
de twijfel sloeg hen zeer ter neer.

 
Jezus sprak tot hen,
die Ik de bete geef,
die is het die Mij overgeeft
waarvoor Ik hier gekomen ben.

Judas nam de bete aan,
waarmede hij allen liet verstaan
dat hij Jezus verraden zal,
opstaat en van tafel gaat.

Jezus heeft alleen geweten
wie Hem zou verraden,
door dit laatste avondmaal
weten wij met hen dit allemaal.

Judas kreeg daar geen spijt
van zijn boze plannen,
wat hij later zichzelf verwijt
maar heeft zich toen verhangen.


Ik vertrouw op geen mens,
omdat ik zelf onbetrouwbaar ben,
Jezus wilde daarvoor bij mij komen,
omdat ik zonder Hem mijzelf niet ken.


Heer' geeft U mij berouw
over mijn verkeerde schreden,
want nu weet ik dat U van mij houdt,
zoals Petrus zijn schuld
aan U heeft beleden.


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten