vrijdag 7 maart 2014

 
 
 
Niet willen en daarom niet kunnen.
 
 
 
De mens zegt van nature,
ik kan het en ik wil het niet,
laat dat zijn leven lang duren,
dat Gods wil in hem niet geschied.
 
 
De mens zegt, ik ken Hem niet,
terwijl hij dagelijks van Hem hoort
en weet dat Hij hem kent en ziet,
maar doet alsof: nooit van gehoord.
 
 
 
De mens zegt, wie is Hij dan,
dat alle ellende hier zo maar kan,
als dat mijn God moet wezen,
dan ben ik daar voorgoed van genezen.
 
 
 
De mens zegt, zonder dat hij dit merkt,
de woorden zoals God in Christus werkt,
Die geneest wat door de mens is geschied
maar ach die mens die ziet dat zo niet.
 
 
 
De mens wil boven Hem gaan staan,
maar Hij komt in hen van onder vandaan,
geboren in een stal, geen eigen huis
verworpen door de mensen aan het kruis.
 
 
 
Zie de Mens, dat waren Pilatus woorden,
zonder dat hij wist wat Hij zei
en allen die daarnaar hoorden,
hebben zo hun Verlosser laten vermoorden.
 
 
 
Die Mens die zei, zie hier ben Ik om Gods wil te doen!
Door Zijn lijden en sterven die schuld verzoend
van hen die niet willen en daarom niet kunnen,
Gods wil in die mensen zo doen vervullen!
 
 
Geloven wij dat?
Dan is Hij daarvan de Bron,
onze grootste Schat!
 
 
  
Soli Deo Gloria!  
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten