zondag 2 maart 2014


Jezus liefde

melodie
                   gez. 328 LvdK 1973


1. Jezus liefde spoort mij aan
om naar Zijn gebod te leven.
Houd ik mij daar ver vandaan,
kan ik zo niet verder leven.
Hij wil mij Zijn wetten leren
zo naar Gods wil t'rug doen keren.

 
2. Door Zijn wet laat Hij mij zien,
mijn schuld en mijn onvermogen,
waardoor ik de straf verdien,
hoe Hij mij nog kan gedogen,
door Zijn liefde te bewijzen
in mijn schuld die Hij moest krijgen.

 
3. Hoe weerbarstig is mijn staat
blijkt uit al mijn overtreden,
dat ik God zo heb gehaat,
waar Zijn Zoon voor heeft geleden.
Daarvoor moet ik mij nu schamen
en Zijn recht op mij beamen.

4. Maar Zijn liefde die bewees,
hoe ik mij kon overgeven,
door Zijn Woord dat ik nu lees,
Zijn Geest maakt die in mij levend,
wat mijn harde hart deed breken,
voor Zijn liefde ben bezweken.

5. 't Wonder dat Hij voor mij deed
aan mijn hart toen openbaarde,
hoe Hij mij de schuld vergeeft,
wat Zijn liefde mij verklaarde.
Met aan God gewijde klanken,
wil ik mijn God eeuwig danken.

Soli Deo Gloria!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten