zondag 2 maart 2014


Zwijgend spreken!

 
Zolang ik niet kan zwijgen
bij het krijgen van verwijten,
kan ik geen liefde geven of krijgen
en de verwijten bij mij doen blijven.
 

Zolang ik mij blijf verweren
tegen redelijk of onredelijk geweld,
zal men mijn woorden vaak omkeren,
zoals mij dat door Gods Woord is voorspeld.

 
Zolang ik het blijf weerleggen,
dat ik het zo niet heb bedoeld,
zal men tegen mij blijven zeggen,
dat ik de ander verkeerd heb aangevoeld.



Zolang ik niet wil ontvangen,
de verwijten die men mij maakt,
zal ik die altijd blijven krijgen 
als men zal merken dat het mij niet raakt.

 
Zal ik mij moeten verontschuldigen
voor de fouten die men in mij vond,
als U Heer' dat onredelijk zal doen blijken,
sluit U dan, zoals U deed, mijn mond.
 

Heer' leer mij U biddend smeken
om naar Uw wil te leren spreken
met liefde en met groot geduld,
omdat U al mijn schuld heeft vervuld.

 
Heer' leer mij het aan U te geven,
het recht van spreken wat U heeft,
dan zal ik niemand tegenspreken,
omdat Uw Woord mij dit antwoord geeft.

 
Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten