woensdag 5 maart 2014

 

Ook een smartphone?


 Actueel!


 
Ben ik een smartphone
in Gods hand,
die aangeeft de toon,
die Hij van mij verlangt?
Waarop Hij kan zien
het goed en het kwaad,
wanneer ik Hem dien
en wanneer ik Hem verlaat?
 
 
Is Hij voor mij een smartphone,
die ik naar believe bedien,
waarmee ik bepaal
welke toon daar voor mij dient?
Waarop ik kan zien
al het goed en het kwaad,
wanneer ik dat wil,
bij Hem blijven of Hem verlaat?

 
 
Is het de Satan
die mij verbindt,
via de smartphone
aan mijn vijand of vriend?
Is de keus voor mij vrij,
hoor ik wel bij hem,
en kan God daar wel bij?
Op de smartphone zijn ze Allebei.

 
 Geen keus zal bij mij blijven,
als ik de smartphone
eenmaal af moet schrijven,
als God de accu niet meer laadt,
komt de smartphone in mij
nooit meer aan de praat.
Hoe is het nu met u en mij,
zijn wij Gods tegenstander
of maakt Hij ons blij?
 


God ziet mij als smartphone niet aan,
maar laat mij in Zijn Zoon
zonder smartphone voor Hem staan.
Geen onderscheid meer tussen goed en kwaad,
het kwaad is het, dat mij voor eeuwig verlaat.
God zal in Christus mij alleen het goede doen zien,
want Hij nam de straf op zich
die ik door het kwaad
van mijn smartphone zou hebben verdiend.
 
 
Soli Deo Gloria!

 

  
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten