woensdag 5 maart 2014



Stel dat...
 
 
Stel dat ik maar iets zou kunnen
van wat God alleen maar kan,
hoe zou ik Hem de eer gunnen
en wie leert dat mij?

 
Stel dat ik zelf zou kunnen ontdekken
 wat God verborgen houdt,
zou ik leven kunnen wekken,
dat wat de dood tegenhoudt?
 

Stel dat ik God zou kunnen begrijpen
zonder zijn Woord en Geest,
zou ik niet op God kunnen lijken
als er in mij geen zonden zijn geweest?

 
Stel dat ik geen vragen zou stellen,
maar aan zou nemen wat Hij geeft,
zou ik vast willen houden,
dat wat geen leven heeft?



Stel dat ik niets vast kan stellen
of God naar mij in een aquarium kijkt,
zou ik Hem kunnen vertellen
wat mij hier en daar helemaal niets lijkt?



Stel dat ik Hem zou kunnen vertellen
zonder Zijn Woord en Geest,
wat Hij met mij heeft te stellen,
ik zou rechtvaardig vergaan,
er voor Hem nooit zijn geweest.



Maar God ziet mij niet als slachtoffer,
dat werd Zijn Zoon voor mij.
Door Zijn lijden en sterven
kocht Hij mij van Satans listen,
 zondenvrij!



Dat wil Zijn Woord en Geest
mij nu vertellen,
zolang ik hier nog leef!


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten