zondag 2 maart 2014


Voor ogen stellen!
 
Heer' stel mij Uw kruis voor ogen
waar ik aan de voet zal staan,
met mijn hoofd neergebogen
daarna op mijn knieen gaan.

Heer' stel mij Uw Woord voor ogen
door Uw Geest mij doen verstaan,
hoe ik U heb voorgelogen
door mijn eigen weg te gaan.

Heer' stel mij de straf voor ogen,
die ik naar Gods recht verdien,
waarin ik zien kan Uw geboden
bekennen zal, dat ik die niet wilde zien.

 
Heer' stel mij Uw gena' voor ogen,
dat wonder wat ik niet had verwacht
met Uw Hoofd aan het kruis gebogen
sprak de woorden het is volbracht.

Heer' stel mij Uw graf voor ogen,
waarin ik voorover gebogen
alleen de doeken zag,
waardoor ik in Uw opstanding geloven mag.

Heer' stel mij Uw Geest voor ogen,
Uw Waarheid altijd voor mij zien
niets of niemand meer geloven,
die mij in twijfel willen zien.

Heer' stel mij Uw wederkomst voor ogen
met een hart, dat naar U verlangt
uitziende met opgeheven hoofd
en met een mond die God mijn Vader dankt!

 
Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten