zondag 16 maart 2014

 
 
De vreugde van Gods wet!
 
  
 
Heer', welk een vreugde geeft Uw wet,
juist dan als ik door Uw liefde
bij overtreding daarvan,
daarmee door U wordt klemgezet.
Dan laat U aan mij blijken,
dat U naar mij om blijft kijken,
zoals U eens bij Petrus deed,
toen hij werd aangesproken
U te kennen, daarvan niet weet.
 
 
 
 
Heer' welk een vreugde geeft Uw wet,
als ik door mijn overtreding,
tot bekentenis wordt gezet,
bitter smekende om vergeving,
want Heer' had ik van U niet gehoord
dat de haan drie maal zou kraaien,
ik zou het niet kunnen weten,
dat ik zo om kan draaien.
 
 
 
Heer', welk een vreugde geeft Uw wet,
als ik mij daaraan zal houden,
dat heeft Uw Woord mij toegezegd,
daar kan ik op vertrouwen,
Uw Geest doet mij Uw wet verstaan,
laat mij zien hoe U bent voorgegaan,
voor mijn overtredingen hebt geleden,
om mijn schulden te kunnen vergeven.
 
 
 
Heer', welk een vreugde geeft de wet,
mij geschonken van Uw Vader,
waarmee ik schuldig ben gezet
en U mij bracht Zijn genade,
welk een wonder bracht U aan,
door Uw wet mij te doen verstaan,
U vervulde zelf Uw Vaders wet,
waardoor ik in de vrijheid ben gezet.
 
 
Door U Heer' is God mijn Vader!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten