vrijdag 28 maart 2014

 
 
 
Schade lijden?

 

 

 

Wat zou mij dat baten,

als de hele wereld

mij zou haten,

omdat door hen

niet wordt erkend,

dat U Heer' alleen

mijn Verlosser bent.

 

 

 

Wat heb ik

te verwachten,

van mensen

die U Heer'

blijven verachten,

omdat ik belijd

dat U het bent,

die mij van

zondenschuld bevrijdt.

 

 

Wat kan ik

mijzelf dan geven,

voor de losprijs

van mijn leven,

als U Heer'

dat voor mij niet deed,

dan blijf ik

in onoverkomelijk leed.

Maar Heer'

ik weet het zeker

dat U mijn

schuld vergeeft.

 

 

Wat kan een nietig

mens mij doen,

de zichzelf

aan zijn haren

op wilt trekken.

Terwijl U aan het kruis

Uw handen

voor mij uit

wilden strekken.

Zou ik U dan verachten,

U die op mij

blijft wachten?

 

 

Het is mijn

hoogste eer,

wanneer men mij

telkens weer,

om Uw Naam,

mij veracht.

Ja U laat mij

alle dagen weer,

knielen voor onze

verlossing Heer'

uit Satans

duistere macht!

 

 

Geen groter bewijs

kan ik van

U liefde krijgen,

wanneer zij over U

niet kunnen zwijgen.

Want als U Heer'

niet zou bestaan,

dan zouden wij allen

al lang zijn vergaan.

 

 

Leer mij Heer' te zwijgen

op leugens

die de mens

 zelf niet hoort.

Laat ons van U

maar antwoord krijgen

door Uw Geest

vanuit Uw Woord.

U heeft alleen

de goede strijd gestreden,

voordat U kwam

en toen U hier was,

ja nu nog voor ons,

die God onze Vader

aan U, tot Zijn eer,

heeft gegeven!

 

 

Heer' denk aan ons

in Uw gebeden?

 

 

 

Soli Deo Gloria!

 


Mattheüs 16:26
Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?

 

Marcus 8:36
Want wat zou het den mens baten zo hij de gehele wereld won, en zijner ziele schade leed?

 

Lukas 9:25
Want wat baat het een mens, die de gehele wereld zou winnen, en zichzelven verliezen, of schade zijns zelfs lijden?

 

Handelingen 27:10
En zeide tot hen: Mannen, ik zie, dat de vaart zal geschieden met hinder en grote schade, niet alleen van de lading en van het schip, maar ook van ons leven.

 

Handelingen 27:21
En als men langen tijd zonder eten geweest was, toen stond Paulus op in het midden van hen, en zeide: O mannen, men behoorde mij wel gehoor gegeven te hebben, en van Kreta niet afgevaren te zijn, en dezen hinder en deze schade verhoed te hebben;

 

1 Korinthiërs 3:15
Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

 

1 Korinthiërs 6:7
Zo is er dan nu ganselijk gebrek onder u, dat gij met elkander rechtzaken hebt. Waarom lijdt gij niet liever ongelijk? Waarom lijdt gij niet lieverschade?

 

1 Korinthiërs 6:8
Maar gijlieden doet ongelijk, en doet schade, en dat den broederen.

 

2 Korinthiërs 7:9
Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.

 

Filippensen 3:7
Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht.

 

Filippensen 3:8
Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen.





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten