dinsdag 4 maart 2014

 
 
Beelddrager zijn van?
 
 
Gen. 5: 3
 Joh. 19:5
 
 
 
Als mijn schuld mij werd gelaten
die ik onbedacht heb gemaakt,
dan zou ik God als schepper wel moeten haten,
want dan ben ik toch niet volmaakt gemaakt?
 
 
 
 
Maar God heeft mij niet met schuld geschapen,
ik nam zelf het beeld van Adam aan,
daarom moet ik mijzelf wel haten,
omdat ik in mij Gods beeld heb weggedaan.
 
 
 
Dat God het zo niet heeft gelaten,
dat liet Hij mij in mijn doop verstaan,
daarvoor heeft Hij Zijn Zoon eens verlaten
door Hem voor mijn schuld
aan het kruis te laten slaan.
 
 
 
Als ik dacht te kunnen lezen,
wat God in Zijn Woord mij schreef,
dan moet ik wel een kind van God wezen,
dat opnieuw geboren is.
 
 
 
God heeft mij de context gegeven
in het leven en sterven van Zijn Zoon,
waardoor ik Zijn Woord door Zijn Geest kan lezen,
mijn verlossing van Satans loon.
 
 
 
Hoe zou ik ooit Gods liefde verstaan,
als mijn verstand kon onderscheiden,
waarom God dat zo heeft gedaan,
dat Zijn Zoon voor mijn schuld moest lijden.
 
 
 
Mijn beeld in Adam nam Hij Zelf aan
met dat beeld is Hij aan het kruis gegaan,
God heeft mij daarin Zijn Liefde doen verstaan
wat Hij met mijn schuld Zelf heeft gedaan.
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten