donderdag 27 maart 2014

 
 
 
Het is eenvoudig!
 
 
 
 
Het is eenvoudig
om te geloven in God.
Want Hij maakte
in Zijn Zoons kruiswerk
dit voor mij mogelijk
om in Zijn genade 
dit geloof van Hem te krijgen
tot redding van mijn
 dodelijk zondaars lot.
Dan is het voor mij mogelijk,
groot te maken mijn God.
 
 
 
 
Het is eenvoudig
te geloven wat er
in Zijn Woord staat;
dat wij geen wil en lust
in God meer hebben,
waarvoor Jezus
het huis van Zijn Vader verlaat.
Om voor onze tegenstand
aan het kruis te sterven,
zodat wij tot Gods eer
het eeuwig leven
kunnen erven.
 
 
 
 
Het is eenvoudig
om vanaf het kruis te horen,
de woorden die Hij
tot Zijn Vader sprak;
Mijn God, Mijn God
waarom hebt U mij verlaten,
omdat Hij met die woorden
de tegenstand van
God Zijn Vader
 naar de mens verbrak.
Immers omdat Hij daar stierf
kunnen wij geloven 
dat Hij voor ons
Gods liefde verwierf.
 
 
 
Het is zo eenvoudig
om niet te hoeven doen
wat wij uit ons zelf
nooit zullen kunnen.
Waarom zouden wij
dan niet geloven,
wat God in Jezus
ons wilt gunnen.
Geen macht of kracht
kan Hem weerstaan.
Laat daarom wat onmogelijk is,
door Jezus zijn gedaan.
 
 
 
Het is onmogelijk
om door eigen werken,
aan Jezus werk
voorbij te gaan.
Neem daarom zondaars
de uitgestoken hand
van God in Jezus aan.
In Zijn Woord
en door Zijn Geest,
zullen wij dat verstaan. 
Hij neem alle lasten
van ons over.
Er is genoeg reden
om alleen in en door Hem
in Zijn
verzoenend bloed te geloven!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten