maandag 24 maart 2014

 
 
 
Reden tot roemen
in Een Overwinnaar. 
 
 "Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard" (MattheĆ¼s 10: 34)
 
 
over Zijn Liefde
die Hij voor mij heeft.
Hij kon mij naar
 Zijn recht verdoemen,
Hij die mij in Zijn Zoon
het  eeuwig leven geeft.
 
 
In mijn God kan ik roemen
in het geloof
dat ik van Hem kreeg.
Omdat Zijn Zoon,
hier in mijn vlees,
voor mijn zonden tot sterven toe leed,
dat is wat Zijn Geest in geloof geeft.
 

 
In mijn God kan ik roemen
door 't wonder van Zijn gena' alleen.
Geen mens kan mij verdoemen,
dat recht ging door Hem heen,
die al mijn zonden op Zich nam,
verbond zich zo aan Adam stam,
daar kan geen mens omheen.
 
 
 
In mijn God kan ik roemen,
want geen goden kunnen er bestaan,
God kan hen allen verdoemen,
omdat er geen god als mijn God bestaat,
die Zich in Zijn Zoon
voor mijn schuld aan het kruis liet slaan.
Mijn God is Liefde die nooit vergaat!


Geen mens kan mij verachten
zonder dat ook God te doen,
wiens eigendom ik ben.
Die mens kan naar Gods recht verwachten,
dat zijn schuld niet kan worden verzoend,
zonder zijn schuld te belijden,
bestaat er dan voor hem geen Heiland meer
om hem van die laster te bevrijden.


Zijn mond zal dan ook
voor Zijn rechterstoel moeten belijden;

  
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten