dinsdag 18 maart 2014

 
 
 
 
Morgengebed.
 
 
 
 
Heer' U deed mijn ogen open,
waardoor ik de dag aanschouw,
U doet mij op Uw kracht hopen,
waarmee ik Heer' op U vertrouw.
 
 
 
Heer' U vouwde eerst mijn handen,
schonk in mijn hart het gebed,
maak vast in mij Uw liefdesbanden,
richt mij op daar ik niet op U let.
 
 
 
Heer' U liet mij het bed verlaten,
waar ik van alles onwetende, op lag
U liet mij met mijn helpers praten,
ik dank U dat ik die weer zag.
 
 
 
Heer' van U heb ik de kleding,
waarin ik mij vertonen mag,
U schenkt mij dingen tegen verveling,
waarmee ik Uw goedheid voor mij zag.
 
 
 
Heer' U schenkt mij het moment,
waardoor ik U het eerst herken,
U bent mijn God en Vader,
in Uw Woord van wet en genade.
 
 
 
Heer' U laat mij de woorden zeggen,
die Uw Geest mij daaruit leert,
alleen Hij kan dat mij uitleggen,
hoe ik mijzelf tot Uw wil bekeer.
 
 
 
Heer' Hij stelde mij voor ogen,
Uw kruis op Golgotha,
waardoor U mijn tranen nog wilt drogen.
Heer' laat mij U dagelijks mogen volgen
daar waar U loopt of staat!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten