zaterdag 1 maart 2014

 
 
 
Anders kan niet!
 
 
 
Om een zondaar te kunnen worden,
moet ik opnieuw geboren zijn.
Gods wet naar Zijn recht hebben gedaan,
kan alleen door Zijn Woord en Geest
ook door mij worden verstaan.
 
 
 
Om een zondaar in mijzelf te herkennen,
moet Gods wet in mij gaan leven,
wat Gods Geest in mij wil brengen
door Gods Woord mij voor te lezen,
zal ik God voor zonden hebben aan gedaan.
 
 
 
Om mijn tegenstand te belijden,
moet ik Hem kennen tegen die ik dat doe,
Anders kan Hij mij niet bevrijden,
van die tegenstand waardoor ik dat doe,
Alleen Zijn Geest leert mij hoe.
 
 
 
Dan bestaat er geen enkele reden,
om te ontkennen voor God een zondaar te zijn,
waarvoor Christus aan het kruis heeft geleden,
mijn schulden daar op Zich nam,
waardoor God mij alles heeft vergeven.
 
 
Een Wonder van Gods genade,
openbaart God in Zijn liefde aan mij,
waardoor ik Hem erkennen mag  als mijn Vader,
want ik Christus ziet Hij mij schulden vrij.
Jezus, is mijn toevlucht en bewaarder!
 
 
Vrede met God en alle mensen,
dat maakt mij bereidt om voor God te staan.
Dan zal ik voldoen aan Gods wensen,
die Jezus in Zijn wet voor mij heeft gedaan,
zo wandel ik nu stillekens achter Hem aan.
 
 
O God leg mij de woorden op te lippen,
om te bidden voor hen die U mij liet kennen,
Laat uit mijn mond geen verwijten ontglippen,
maar onze noden bij Uw kruishout dan brengen,
waarop U al onze tegenstand overwon!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten