woensdag 26 maart 2014

Verzekeringsvoorwaarden

 
 

Total loss?

 
Onherstelbaar is de schade
door de mens bij God begaan
door het verachten van Zijn genade,
kan Hij voor God niet meer bestaan.
 
 
Onherstelbaar is de schade
door de zonden die ik heb begaan
als ik niet aanneem Zijn genade,
die Jezus voor mijn schuld
 aan het kruis heeft voldaan.
 
 
Onherstelbaar is de schade
als ik blijf zoals ik ben
gekomen op deze aarde,
met mijn zondenschuld
die ik zonder God niet ken.
 
 
Onherstelbaar is de schade,
die ik door ongeloof hier maak,
waardoor ik afwijs Zijn genade,
Zijn liefde voor mij niet versta.
 
 
Onherstelbaar zal dat blijven,
indien ik niet in Christus leef,
wat Hij mij doet geloven in Zijn genade
door Woord en Geest dat aan mij geeft.
 
 
Onherstelbaar is een woord,
wat ik door Gods genade
uit Zijn mond niet heb gehoord,
want alles is mogelijk
dat heb ik uit Zijn Woord
door Zijn Geest,
bij de aankondiging  
van Jezus geboorte gehoord.
 
 
Toch bleef er één ding onmogelijk
bij de Vader voor Zijn Zoon,
om Hem de drinkbeker niet te laten drinken,
want dan zou er geen genade
voor mij kunnen zijn,
die ik eenmaal nodig 
heb, staande voor Gods troon.
  
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten