zondag 23 maart 2014


Geen "als" naar God toe!

 
Als ik God op een afstand houd,
mijn reden daarvoor heb,
ben ik het die niet op Hem vertrouw,
zelfs niet als Hij zijn leven voor mij geeft.

 
Als ik God mijn voorwaarden stel
waaraan Hij zich moet houden, 
dan is het Gods Geest die mij vertelt
dat ik op Hem zo niet kan bouwen.


Als ik mijn blik afwend
naar het kruis waar God Zijn Zoon naar zendt,
dan blijf ik schuldig aan Zijn dood
en word ik nooit Gods gunstgenoot.

 
Als God mij neemt zoals ik ben
maar ik niet doe wat Hij zegt, 
dan ben ik het die Zijn wil niet erken
en niet wil dat mij
dat door Hem wordt uitgelegd.

 
Als ik nu mijn "als" eens voor mij houd
en zonder tegenspreken op Hem vertrouw,
dan bestaat Gods wil en wet in mij
ja dan maakt God mij waarlijk vrij.


Dan is het God die mij alles is
in leven en sterven Hem niet mis,
dan gaat er niets meer bij mij voor,
omdat ik mijn zinnen richt
naar wat ik van Gods Geest
uit Zijn Woord hoor!


 Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten