maandag 10 maart 2014

 
 
 
Daar is het waar!
 
 
 
Waar mijn vat niet wordt gevuld
met levend water uit de Bron,
dan is het niet Gods schuld,
dat ik van dorst omkom.
 
 
Daar ik mijn tijd vul
met dingen die ik zelf begeer,
dan is dat wel mijn schuld,
dat ik mij niet naar Gods wil bekeer.
 
 
 
Daar waar ik God vergeet,
terwijl men van mij weet,
dat ik in Zijn nabijheid was,
dan is het niet zo vreemd,
dat men mij dan herkent 
dat ik er één van Hem was.
 
 
 
Daar waar ik mij begeef
waar God niet wordt uitgenodigd,
waar ik voor eigen rekening leef,
houd ik Zijn hulp voor overbodig,
maar wat heb ik Hem dan nodig.
 
 
 
Daar waar Zijn tafel is toebereid
als met Zijn lichaam en Zijn bloed,
dan wordt mijn tijd eeuwigheid,
daar is het tussen God en mij goed.
 
 
 
Daar wordt mijn vat gevuld
met levend water uit de bron.
Brood en wijn gebroken en
vergoten voor mijn schuld.
Dat moet wel Gods ware liefde zijn.
 
 
 
Daar wordt mijn hart opnieuw versterkt
met kracht en troost van boven,
daar is de vreugde van heel Zijn Kerk,
die door Zijn liefde in Hem geloven.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten