zondag 9 maart 2014



Uw juk is zacht.
 
Math. 11: 28-30

 
Uw juk o Heer',
is op Uw bevel
mij opgelegd,
daar buig ik mij nu wel
gewillig onder, Heer.

Want Uw juk is zacht
door de kracht
van Uw liefde Heer',
dat ervaar ik
telkens keer op keer
in Uw rust o Heer'.

Uw juk laat mij getuige,
hoe U onder mijn last
hebt moeten buigen,
daardoor hou ik mij nu vast
aan Uw juk
waarvan U bent 
mijn liefdeslast.

Uw juk door Uw Vader opgelegd
heeft U voor mij gedragen,
daardoor kan ik vermoeid
en met zonden belast,
dat aan Uw juk overdragen.

 
Ik dacht voorheen,
dat juk is van mij alleen,
ik moest daaronder bezwijken,
maar nu zag ik het is Uw juk,
nu U Heer' mij naar Uw 
kruis liet kijken.

Daar zag ik Heer' Uw juk
vervuld met al mijn zonden,
dat maakte dat ik voor u buk,
U leerde mij zachtmoedig-
en nederigheid,
dat bij U alleen wordt gevonden.

 
Nu neem ik op, Uw juk
waar ik gewillig onder buk,
want door U is het zacht
en licht de vracht,
waarmee ik U verwacht
om Uw grote Naam te eren!
 
Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten